5 sposobów na poprawę koncentracji

Nauka to proces, który wymaga koncentracji. Niestety, bardzo często nie potrafimy skupić uwagi na przyswajaniu wiedzy. Proces staje się nieefektywny, a my demotywujemy się coraz bardziej.

Na całe szczęście, coraz to nowsze badania pozwalają sprawić, że nauka stanie się szybsza i efektywniejsza. Wszystko za sprawą koncentracji i pamięci. Poznaj pięć skutecznych sposobów na ich wzmocnienie.

Sposób numer 1: dieta i aktywność fizyczna
Podstawowe elementy zdrowego trybu życia: odżywianie i ruch mają ogromny wpływ na zdolności koncentracji naszego organizmu. Im lepsza kondycja fizyczna organizmu, tym łatwiej zapanować nam nad naszym umysłem.

Potwierdzają to liczne badania przeprowadzone na grupach ludzi: aktywnych i zdrowo się odżywiających oraz prowadzących siedzący tryb życia i nie dbających o dietę.

Sposób numer 2: codzienne zadania na koncentrację
Czy wiesz, że możesz wzmocnić zdolność koncentracji w organizmie? Wystarczy, że regularnie będziesz przeprowadzać proste zadania, takie jak:

  1. Skreślanie słów nie pasujących do pozostałych.
  2. Wychwytywanie konkretnych liczb z danego ciągu.
  3. Wykreślanki.
  4. Sudoku

To formy relaksacyjne, które potrafią pobudzić Twój umysł do znacznie wydajniejszej pracy. Warto przed nauką przeprowadzić kilkunastominutowe ćwiczenia – to pozwoli Ci znacznie szybciej przyswajać wiedzę.

Sposób numer 3: regularny rytm dobowy
Wstajesz o różnych porach? Zasypiasz wtedy gdy jesteś zmęczony? Nie wysypiasz się? Nic dziwnego, że masz problemy z koncentracją. Wszak, regularny rytm dobowy ma kluczowe znaczenie dla naszej koncentracji.

Zmęczony, niezregenerowany organizm pracuje znacznie mniej wydajnie. Maleją nie tylko zdolności fizjologiczne, ale także umysłowe. Z tego też względu, jeśli chcesz poprawić koncentrację – zadbaj o regularny sen (minimum 7-8 godzin na dobę).

Sposób numer 4: suplementacja
W aptekach, drogeriach czy Internecie znajdziesz wiele różnych środków, które wspomagają proces nauki. Czy są one skuteczne?

Jak najbardziej. Oczywiście, nie można spodziewać się cudów – nagle, nie zaczniemy przyswajać wiedzy w mgnieniu oka. Nie mniej jednak, jako asysta dla innych ćwiczeń, regularnego rytmu dobowego oraz diety i aktywności fizycznej – wielkie „tak”.

Sposób numer 5: przygotowane miejsce do nauki
Chcesz się skoncentrować, ale nie potrafisz? Być może rozprasza Cię jeden z poniższych czynników:

  • Bałagan (nieporządek na biurku/w pokoju)
  • Włączone odbiorniki (radio/telewizja)
  • Hałas zza oknem
  • Głód

Wyeliminuj je wszystkie, a zobaczysz, że poziom Twojej koncentracji znacznie wzrośnie.

Koncentracja – dbaj o nią każdego dnia
Czy wiesz, że osoby trudniące się profesjonalnym sportem wykonują szereg różnych ćwiczeń o charakterze umysłowym? Piłkarze, lekkoatleci, bokserzy i inni – realizują specjalne sesje wzmacniające koncentrację.

Co ważne – nie robią tego tylko przed zawodami/meczem. Proces ten uskuteczniają stale – bez względu na to, czy rywalizacja odbędzie się dziś, za tydzień czy za miesiąc. Wszystko po to by wzmocnić zdolności koncentracji i wykorzystać je w odpowiednim momencie.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*